יום שישי, 7 באוקטובר 2011

ראיון רדיו עם רינו צרור בתכנית מה בוער 6.10

במהלך השנה וחצי שאני מרכזת סבב"ע התראיינתי כבר מספר פעמים ברדיו בנושא המאבק להצלת חולות סמר. שוחחתי עם שדרנים וכתבים כמעט בכל הרשתות. אמא שלי פולניה גאה.
יום חמישי השבוע שוחחתי עם רינו צרור בתכנית "מה בוער" בגל"צ. חשבתי שהשיחה עוברת חלק עד שהעלו מולי את דוד דויטש מנהל תכנון של מנהל מקרקעי ישראל.
כפי שתשמעו אותי אומרת בקאמבק הזהיר בראיון - יש לי הרבה כבוד לדוד דויטש. בפועלו כמנהל תכנון במנהל הוא עשה הרבה למען חקלאי הערבה ובכלל אבל לעניין חולות סמר ידידי דויטש טועה טעות מרה. ואילו ידעתי שהוא עומד לעלות לשידור הייתי מרחיבה על כך שמנהל מקרקעי ישראל לא קשובים בנושא חולות סמר. מה זה לא קשובים? אטומים.
טענותיו של דויטש על העדר עתודות חול באילת הופרחו. הופרחו על ידי מספר גורמים מקצועיים אבל הוא אינו מקשיב ואינו מפנים שישנן חלופות לחול מסמר.
הוכח מדעית שקיימת סבירות גבוה להתאמת 30 מיליון טון חול מערימות הטפל בתמנע לתעשיית הבטון לבניה ובוודאי התאמה לסלילה.
הוכח מדעית שניתן למחזר חומרי בניה לשימוש חוזר. קיימות עתודות חומר מספיקות בעיר לתקופה ארוכה.
הוכח שמחצבות קיימות בעיר אילת מסוגלות לספק קרוב ל 40% מצריכת החול בעיר.
הוכח כלכלית שמחירי הדירות באילת לא יושפעו משימוש בחול מסמר.
הוכח שפיתוח העיר אילת וסביבותיה ממשיך גם בלי חול מסמר.
דויטש טוען בשיחה שאין זה באחריות המנהל לקבוע אם תהיה או לא מחצבה בחולות סמר. גם בזה הוא טועה. מנהל מקרקעי ישראל צריכים להוביל לחשיבה מקיימת של ניהול משאבי הטבע והקרקעות במדינה.
להלן הקישור לתכנית הרדיו

0 comments:

הוסף רשומת תגובה